Saturday 8 October 2011

my submitted microteaching

microteaching 2
ini adalah microteaching cubaan kali ke-2 yang telah saya jalankan di bawah bantuan rakan sejawat saya, Cikgu Tham, selaku camera-girl. Saya amat berterima kasih kepada Cikgu Tham yang sudi mengorbankan msanya untuk menolong saya dalam menyelesaikan kerja kursus saya ini.

Video inilah video yang saya submit kepada pensyarah saya, Dr. Nurulhuda.

Saya juga sangat berterima kasih dan berasa amat terharu terhadap semangat profesional beliau kerana beliau memberi maklum balas kepada saya jauh lebih cepat daripada jangkaan saya. Saya berjaya upload habis video ini ke youtube pada tengah malam, agak-agak pukul 4 pagi, dan masa itu juga saya submit-kan alamat video ini ke tapak menghantar video yang beliau sediakan terlebih dahulu.

Selepas saya balik dari sekolah kira-kira pada pukul 4.30 petang, saya get on-line sebaik sahaja saya memasuki bilik saya dan mendapati beliau telahpun menonton video saya dan memberikan maklum balas kepada saya pada masa yang sama.

[ You did well in involving the students thereby attracting their attention. However, in the introduction students should be guided in knowing what is it that they need to achieve at the end of the lesson. So it is good to actually show and explain to the students the learning outcomes of the lesson. Also, after students have said \'hard\' and \'easy\' you need to elicit their ideas regarding why it\'s hard or easy. This way you\'ll know whether students have prior knowledge about mass and how mass is related to \'heavyness\" and therefore \'hard\' and\"easy\"  ]

Perenggan tersebut adalah maklum balas yang saya terima daripada Dr. Ianya melegakan saya, thank god.
Berdasarkan maklum balas yang diterima daripada Dr., Cikgu Tham dan anak-anak murid saya, kini, saya dalam usaha untuk menyiapkan refleksi saya.

Moga-moga juga, refleksi saya dapat memenuhi pernintaan Dr. dan tidak mengecewakan beliau.

3 comments:

  1. nice job~ and thx for sharing leihun!

    ReplyDelete
  2. Very good. The pupils very happy with you.

    ReplyDelete
  3. tahniah cikgu...

    ReplyDelete